[OM] 037002

HATÁRTALANUL - 2017
HAT-17-01--2017-00159
2017.09.25-29.
A Balatonfüredi Radnóti Miklós Általános Iskola 2017-ban második alkalommal nyújtott be pályázatot II. Rákóczi Ferenc nyomában: a szabadság hőseinek útján címmel, mely tanulmányi kirándulás célországa Szlovákia (Felvidék) volt. A pályázat öt nap, négy éjszaka utazását, programjait, étkezést és szállását biztosította. A tanulmányi úton 47 hetedik évfolyamos diák és négy kísérőtanár vett részt.

Az utazás alkalmával bepillanthattunk egy felvidéki alapiskola iskola életébe; találkoztunk a csábi magyar iskola diákjaival. A balatonfüredi tanulók kézzel készített ajándékkal és könyvekkel kedveskedtek vendéglátóiknak, majd mindkét iskola egy-egy bemutató keretében engedett bepillantást szülőfalujuk és iskolájuk történetébe és hagyományaiba.

Első nap : Halics  várkastélyát  és  Rimaszombat városát néztük meg. Esti program Szádalmás felfedezése volt.

Második nap: Borsi, a Rákóczi kastély ahol II. Rákóczi Ferenc születési helyén megkoszoruztuk  a szobrát. Kassa  városát és nevezetességeit (Szt. Erzsébet dóm, Rákóczi  mauzóleum) tekintettük meg.

Harmadik nap: Késmárk nevezetességei (evangélikus templomai, Thököly-vár, mauzóleum,) után Lőcsét, a Szepesség legnagyobb, meseszép városát látogattuk meg. Délután Közép – Európa legnagyobb várát, Szapolyai János szülőhelyét, a Szepesi várat tekintettük meg, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk a Magas – Tátrára

Negyedik nap: Szádelői- völgyben túráztunk, majd megtekintettük az   Andrássy -mauzóeumot, Krasznahorka várát, és Betler Andrássy - kastélyt. Délután folyamán Rozsnyó városával ismerkedtünk meg(bányászai múzeum, püspöki katedrális), Szilicei-fennsík jégbarlangját tekintettük meg.

Ötödik nap: Gombaszögi - cseppkőbarlangot tekintettük megEztkövetően Alsószteregován a Madách múzeumban tettünk látogtást és megkoszoruztuk Madách Imre síremlékét. Végül élményekkel és sok új ismerettel gazdagabban hazaértünk Balatonfüredre az esti órákban

A diákok az újonnan szerzett ismereteit  már az utazás során úti naplóikban rögzítették. Mind a diákok, mind mi, tanárok hálásak vagyunk ezért a lehetőségért! Rengeteg helyen jártunk, sok mindent tanultunk, emellett az utazás közösségformáló erejét is élvezhettük.

Sítábor 2018
Helyszín: Präbichl (Ausztria, Steiermark)

Összesen 41 gyerek vett részt. Általában 5 csoportban síeltünk (kezdők, kezdő haladók, haladók, gyors csoport, snowboardosok), de voltak versenyzők is közöttünk.
Oktatók: Süle Gábor, Gálfi Tamás, Bárczy István, Steierlein Balázs, Gönczöl László, Steierlein István.

1848 március 15-re emlékeztünk

A Március  15-ei iskolai ünnepély KISS KATA művésznő közreműködésével a 3.b és az 5. osztályosok, Sólyomvári Erik és Kazal Zsófia előadásában.

Felsős jégnap az Eszterházyn

ZÖLDJÁRAT
Energia holnapért
2017.11.06.

Tóth Pál tanár úr a Magyar Tudomány Napja alkalmából látványos előadást tartott iskolánk felsős tanulói számára.

ENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT

Várak és városok a Felvidéken
A Balatonfüredi Radnóti Miklós Általános Iskola
felvidéki tanulmányi kirándulása
A Balatonfüredi Radnóti Miklós Általános Iskola 2016-ban nyújtott be pályázatot Mátyás király nyomában címmel, mely tanulmányi kirándulás célországa Szlovákia volt. A pályázaton 1 572 000 Ft-ot nyertünk, mely négy nap, három éjszaka utazását, programjait és szállását biztosította. A tanulmányi úton 43 hetedik évfolyamos diák és négy kísérőtanár vett részt 2016. szeptember 27-e és 30-a között.

Az utazás alkalmával bepillanthattunk két felvidéki általános iskola életébe; találkoztunk a kéméndi és a pelsőci magyar iskola diákjaival. A balatonfüredi tanulók kézzel készített ajándékkal és könyvekkel kedveskedtek vendéglátóiknak, majd mindhárom iskola egy-egy bemutató keretében engedett bepillantást szülőfalujuk és iskolájuk történetébe és hagyományaiba. Az iskolai programot jó hangulatú közös játékkal zárták a gyerekek.    Utazásunk során történelmi helyszíneken, várakban és városokban járva fedeztük fel múltunk egy darabját. Első nap Bény  templomát és  körtemplomot, majd Bajmóc romantikus lovagvárát, és a vár alatt megbúvó természetes cseppkőbarlangot kerestük föl. Esti program Selmecbánya óvárosának felfedezése volt.

Második nap Selmecbányán, Besztercebányára, majd Hibbére vezetett, ahol Balassi Bálint költőnk sírjánál közösen elszavaltuk az Egy katonaének című versét. Késmárk nevezetességei (templomai, Thököly-vár, mauzóleum,) után Lőcsét, a Szepesség legnagyobb, meseszép városát látogattuk meg.

Harmadik nap Közép – Európa legnagyobb várát, Szapolyai János szülőhelyét, a Szepesi várat tekintettük meg, ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk a Magas – Tátrára.    Ezután utunkat a Szlovák Paradicsom felé vettük. Felmásztunk a Tamásfalvi – kilátóhoz, majd a Hernád mellett, fölött és néha bokáig benne haladva tértünk vissza szállásunkra. A napot egy könnyed sétával zártuk Igló óvárosában.

Negyedik nap hazaindultunk. Megálltunk Rozsnyón és Pelsőcön. Budapesten megtekintettük a Magyarok házának Mi, magyarok címet viselő interaktív kiállítását. Végül élményekkel és sok új ismerettel gazdagabban hazaértünk Balatonfüredre az esti órákban.

A diákok az újonnan szerzett tudásukat már az utazás során úti naplóikban rögzítették. Mind a diákok, mind mi, tanárok hálásak vagyunk ezért a lehetőségért! Rengeteg helyen jártunk, sok mindent tanultunk, emellett az utazás közösségformáló erejét is élvezhettük.

GHYMES együttes

Karácsonyi Koncertje

Balataonfüredi iskolák énekkarainak

közreműködésével

2016.12.15.

Judit és Irénke Búcsúztatója

2013.05.10.

Nyugdíjba vonul idén két kedves  kolléganőnk, Tőlük búcsúztunk május 10-én  a Végh-pincészet vendéglátásában.
Molnár Judit magyar-könyvtár és Barta Imréné tanítónők több évtizedes munkáját  köszönte meg a radnóti tantestülete és Steierlein István  igazgató úr.
40 éves évforduló Megtekintés »

Iskolánk korábbi képgalériáját itt megtekintheti »