[OM] 037002

AKTUÁLIS

Farsangi OVISULI

2019. február 6-án (szerdán) 16.30 órakor

Várjuk a Szülőket és Óvodás Gyermekeiket.

Részletes program letöltése>> itt

Nyertes pályázataink

EFOP 4.1.3. Tanítást segítő terek infrastrukturális fejlesztése
(60 millió Ft)
EFOP 3.2.4. Informatikai fejlesztés
EFOP 3.3.5. Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő iskolai közösségi programok.

HATÁRTALANUL - 2018
HAT-18-01-0040
2018.09.24-28.
Magyar
történelmi és kulturális kincsek nyomában
Szlovéniában és Horvátországban

A Balatonfüredi Radnóti Miklós Általános Iskola negyvenöt hetedik évfolyamos diákja a Határtalanul program keretében szeptember utolsó hetében öt napot töltött Szlovéniában és Horvátországban.

Az első napon látogatást tettünk a pártosfalvi magyar-szlovén kéttannyelvű iskolában, ahol egy előadást hallgattunk meg a szlovéniai magyar oktatás helyzetéről, betekintést nyertünk az iskola életébe, valamint megismerkedhettünk a helyi magyar diákokkal. Dobronok településen Közép-Európa legnagyobb orchidea-farmját tekintettük meg. Lendvára utazva a szlovéniai magyarság központjával ismerkedhettünk meg. A nap végén Felsőlendván, Szlovénia legnagyobb kiterjedésű várában tettünk látogatást.

A második napon megtekintettük Bántornya Árpád-kori templomát, amelynek középkori freskóit Aquila János festette. Ellátogattunk a Betalikon található Zichy-várba, ahol megtekintettük annak patika-kiállítását. A kora délutáni órákban Csáktornyán, a Zrínyiek sasfészkében tettünk sétát. A közeli Felsőzrínyifalván megkoszorúztuk azt a Zrínyi-obeliszket. Ezt követően Európa egyik legszebb barokk városába Varasdra látogattunkVárosnézésünk során felkerestük a csodálatosan felújított Erdődy-várkastélyt, és megyeházát.

A harmadik napot egy hosszú sétával kezdtük Zágrábban, Horvátország fővárosában. Meglátogattuk a Káptalandombon emelt Szent István Székesegyházat és a kincstárban megtekintettük Szent László koronázási palástját és ereklyéjét. Sétánk során ellátogattunk a Felsővárosba, itt a Jellasics–teret, valamint a Szent Márk-teret a Szent Márk-templommal és a horvát parlament épületeit tekintettük meg. Késő délután már az Adriai-tenger partján épült kikötő város Fiume (ma: Rijeka) történelmi belvárosának nevezetességeivel ismerkedtünk. A kikötőben megemlékeztünk Baross Gábor, a „vasminiszter” munkásságáról, és koszorút helyeztünk el emléktáblájánál. Crkvenicában estefelé foglaltuk el a tengerparttól mindössze 200 m-re található szállásunkat.

negyedik napon a Monarchia elevenedett meg a horvát tengerparton, hiszen Abbáziában (ma Opatija, Balatonfüred testvérvárosa) az egykori magyar üdülőhelyet kerestük fel a Kvarner-öbölben. Felkerestük a Hotel Palace Bellevue-t, amely Markusovszky Lajos 1848-49-es tábori főorvos utolsó lakhelye volt. A szálloda falán található emléktáblánál koszorút helyeztük el. Késő délután egy kalózhajó fedélzetén bebarangoltuk Crikvenica és a Krk-sziget közötti tengerszakaszt.

Az utolsó ötödik napon a Fiuméhez tartozó Tersatto-ba látogattunk. A Tersatto-i Mária búcsújáró templom kápolnája magyar hadihajók emlékét őrzi. Ezt követően felsétáltunk Tersatto várába, amelyet a Frangepánok építettek a 13. században. A várból csodálatos látvány tárult elénk Fiume városával és az Adriai-tengerrel.

A hosszú utazás, programok és a séták során időnként nagyon elfáradtunk, mégis azt mondjuk, megérte. Örök élmény marad mindannyiunk számára!